درس پژوهی علوم چهارم دبستان( آموزش مخلوط ها)
فرمتpdf
67 صفحه
چکیده
پژوهش حاضر به صورت کیفی ازنوع درس پژوهی با عنوان آموزش مخلوط های علوم پایه چهارم"است. این پژوهش در دبستان پسرانه ی اجرا شده است. این درس پژوهی به صورت گروهی و با مشارکت پنج نفر از دانشجو معلمان) دانشجویان و معلم پایه ی چهارم دبستان به اجرا درآمده است. در این خصوص با توجه به جلسه ای که به نقد و بررسی موضوعات پرداخته شد، موضوع مخلوطه ای علوم پایه ی چهارم دبستان به عنوان موضوع درس پژوهی انتخاب گردید. در تدریس از روشهای پرسش و پاسخ، توضیحی، همیاری، آزمایشی، نمایشی و کاوشگری استفاده گردید. پس از تقسیم وظایف گروه و تنظیم طرح درس اولیه و اجرای آن نقاط قوت و ضعف آن مورد نقد و بررسی قرار گرفت. سپس طرح درس اولیه اصلاح و طرح درس دوم نگارش شد. اسلایدهای منسجم تهیه شد که باعث شد در فهم مطالب و کنترل زمان تدریس کمک زیادی شود. از یافته های حاصل از این پژوهش میتوان به رشد حرفه ای همکاران وتعامل با یکدیگر، تسهیل در یادگیری عمیق مفاهیم مخلوطها و محلولها، افزایش نمرهی آزمون پایانی اجرای دوم نسبت به اجرای اول و درک بهتر دانش آموزان از مفهوم مخلوط ها میتوان نام برد....
بخشی از فهرست این درس پژوهی:
مقدمه
تعریف مساله
وضعیت مطلوب
ضرورت و اهمیت تحقیق.
هداف
سوالات
نحوه تقسیم کار
گزارش اجرای تدریس اول
نقد و ارزیابی تدریس اول
گزارش تدریس دوم
جمع بندی
....
مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
برچسب های مهم