کسب درآمد از اینترنت

طرح های جابر بن حیان

مقطع پیش دبستانی

پیک تابستانه

دانلود گام به گام

سناریو و الگوی تدریس

پاورپوینت - آموزش و تدریس

دانلود صورت جلسه مدیران مدارس

شرح عملکرد توصیفی

تکلیف هفتگی - پیک آدینه

دانلود تحقیق

آموزش بورس

تحلیل محتوا

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

آزمون های هوش

مهارت های دانشگاهی

طراحی و توسعه وب

آموزش های عمومی

دروس دانشگاهی

آموزش های دانشگاهی و تخصصی

برنامه نویسی

مبانی نظری - پیشینه پژوهشی

طرح توجیهی

روایت پژوهی

تخفیف دار

ایده کسب و کار

اسناد وقراردادها

چند پایه

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 25
  • بازدید دیروز : 75
  • بازدید کل : 224574

مقاله اشكالات (اختلالات) املا و راهبردهای آموزشی در دوره ابتدايی


مقاله اشكالات (اختلالات) املا و راهبردهای آموزشی  در دوره ابتدايی

مقاله اشكالات (اختلالات) املا و راهبردهای آموزشی در دوره ابتدايی

فرمتword

18 صفحه

 

مقدمه :

دانش آموزان زيادي وجود دارند كه در درس املا دچار مشكل هستند و نسبت به تعداد غلط هايي كه مرتكب مي شوند نمرات كمتري دريافت مي كنند . معمولاً معلمان و والدين براي تقويت املا آنان به راههاي زير متوسل مي‌شوند به كودك پند و اندرز مي دهند و از آنان كوشش بيشتري طلب مي كنند.

1- كودك را تحقير، سرزنش و مؤاخذه مي كنند .

2- به سرزنش و انتقاد معلّم مي پردازند.

3- هر كدام از والدين ، والد يا عضو ديگري از خانواده را مقصر مي نمايند.

4- هر كودك مي خواهند شكل صحيح كلماتي را كه در نوشتن آن مرتكب اشتباه شده است بارها بنويسد .

5- از دانش آموز مي خواهند يك جمله بنويسد كه در آن مشكل صحيح كلمه‌اي كه در املا غلط نوشته است به كار رود .

6- از وي مي خواهند تا واژه درست مورد نظر را يا فقط حرفي از آن واژه را كه قبلاً نوشته شده است با رنگ قرمز يا رنگ مشخص ديگري چند بار بنويسد تا در ذهنش پايدار بماند.

نصيحت و سرزنش به نتيجه مثبتي نخواهد انجاميد امّا اگر دانش آموز درس مورد نظر را بارها و بارها تمرين كند و شكل صحيح كلمه را بارها و بارها بنويسد و يا آن كلمه بارها و بارها در داخل يك جمله بكار ببرد البته خواهد آموخت و امكان اشتباه مجددش كاهش خواهد يافت .

امّا آيا تمرين هاي مكرر باعث يادگيري كودك در واژه هاي ويژه اي كه تمرين كرده است، مي شود ؟

آيا اين يادگيري به ساير دسته ها و واژه ها نيز اتصال مي يابد ؟

واقعيت اين است كه انواع اشتباهاتي كه كودك مرتكب مي شوداز يك نوع و يك نسخ نيستند تا بتوان با اتخاذ يك روش همه آن اشتباهات را از بين برد و به پيشرفت وي اطمينان يافت . بعد از اطمينان از عادي بودن هوش دانش‌آموز بايد اشتباهات املاهاي متعدد دانش‌آموز را از روي دفتر وي يادداشت كنيم به عنوان مثال اگر دانش آموز تا به حال 10 املا نوشته است تمام اشتباهاتي را كه در آن املاها مرتكب شده يادداشت كنيم و علت و علل آن ها را بيابيم ......

.......


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 595

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آذربایجان شرقی _ تبریز

راه های ارتباطی با مدیر وب سایت

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما