پاياننامه ی كارشناسی ارشد رشته علوم تربيتی گرايش تكنولوژی آموزشی
فرمتpdf
190 صفحه
موضوع: اثربخشي آموزش خويشتنداري به شيوه محتواي الكترونيكي (قصه و بازي) بر كنترل خشم در كودكان پسر پايه ششم ابتدايي
هدف اين پژوهش " اثربخشي آموزش خويشتنداري به شيوه محتواي الكترونيكي بر كنترل خشم در
كودكان پسر پايه ششم ابتدايي" بود. فرضيه هاي اين پژوهش عبارتند از: 1 -آموزش خويشتنداري به
شيوه محتواي الكترونيكي باعث كنترل خشم در كودكان پسر پايه ششم ابتدايي مي شود. 2-آموزش
خويشتنداري به شيوه محتواي الكترونيكي بر كنترل خشم در كودكان پسر پايه ششم ابتدايي از نظر
عاطفي تاثير دارد. 3-آموزش خويشتنداري به شيوه محتواي الكترونيكي بر كنترل خشم در كودكان پسر
پايه ششم ابتدايي از نظر رفتاري تاثير دارد. روش پژوهش، شبه آزمايشي با دو گروه آزمايش و كنترل و
انجام پيش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماري اين پژوهش شامل كليه ي مدارس ابتدايي پسرانه
شهرستان نائين در سال 93-92 بود. حجم نمونه مورد نظر برابر با 30 كودك 13 ساله ( 15 نفر گروه
آزمايش و 15 نفر گروه كنترل) كه از ميان دو كلاس پايه ششم ابتدايي از يك مدرسه به روش نمونه
گيري خوشه اي تصادفه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. ابزار اندازه گيري پرسشنامه 57 سوالي خشم
حالت -صفت اسپيلبرگر بود. ضريب پايايي پرسشنامه برابر90 محاسبه گرديد. داده ها با استفاده از
روش آماري كوواريانس تجزيه و تحليل گرديد. نتايج آزمون تحليل كوواريانس در سطح 01,0≤P نشان داد
كه بين ميانگين نمرات كودكان گروه آزمايش و كنترل در زمينه تاثير آموزش خويشتنداري به روش
محتواي الكترونيكي بر كنترل خشم، بر بعد عاطفي و رفتاري آنان، تفاوت معناداري وجود داشت. به
طور كلي نتايج به دست آمده از اين پژوهش نشان داد كه محتواي الكترونيكي ارائه شده باعث كنترل
خشم كودكان مي شود.............
..........
مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان
برچسب های مهم