گزارش تخصصی درس املا برطرف کردن ضعف املای دانش آموزان با استفاده از راه های خلاقانه
فرمتpdf
29 صفحه
همه ما خود ی مدرسه و تحصیل دوران را خوب به داریم یاد . پرجمعیّتی های کالس که هر نیمکت با
زحمت سه آموز دانش را در جای خود داد می . زمانی که زنگ امال فرا معلم رسید، می بچّه: (گفت می
ها! تنفرا وسط هر بنشینند زمین روی و بیایند بیرون نیمکت . هایی بچه هم که در هایشان کیف اند،
نشسته نیمکت را بگذارند نیمکت روی . سرمیزیها سر میز. ته میزی ها هم تهمیز کوهی ) از کیف بر قرار
میزها روی گرفت می تا سرخود آموزی دانش مبادا را چشمش و دهد حرکت به بیفتد دیگری املای .
معلم سپس با دستوری حالت کلمه و به املا متن کلمه، را .خواند می هنوز هم با ها، سال گذشت
حتّی با باز درسی، های کتاب تغییر هم املاهایی چنین برگزاری شاهد در کلاس هستیم درس . موضوع
این باعث است تعجّب که با باز تغییرات، همه این وجود هم به سنّتی شکل به املا آموزان دانش گفتن
برای دیگری روش واقعاً آیا گوییم؟ می املا کنیم نمی سعی چرا ندارد؟ وجود در درس املا به هایی
شیوه نو جذّاب و هم های روش چرا اصلاباشیم؟ داشته توجّهی سنّتی را مگر گذاریم؟ نمی کنار نه
است این که ما مدرسه باغ نونهالان این بایستی را یروزگار برای جز تربیت و دهیم تعلیم خود روزگار
تاکنون آیا.کنیم از ایم پرسیده آنان خود تا چه اندازه به روش این ها هستند؟ مند عالقه زنگ چرا امال در
مدارس برخی به و خشک زنگی تبدیل روح بی دیگر دریغ و چرا هزاران و شود می ! فکر آیا کنید نمی که
زمان دیگر آن است رسیده که نگاهمان و رباو را نسبت به دهیم؟ تغییر املا درس آموزانمان دانش را
کنیم؟ باور به و باشیم آنان خلّاقیّت شکوفایی فکر از و بپرهیزیم سنّتی گفتن املا آنها را از تکرار و توالی
گرداب این برهانیم؟.........
..............
مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان
برچسب های مهم