روایت پژوهی ویژه رشته آموزش کودکان استثنایی
فرمتword
49 صفحه
آموزش پرورش فرآیندی است که به وسیله آن انسان می کوشد دستاوردها و آرمانهای خود را برای زندگی بهتر به کودکان خود منتقل کند که برای این منظور مکانی اجتماعی به نام مدرسه وجود دارد که سن ورود به آن شش یا هفت سال می باشد و تاقبل از آن کودکان تحت تربیت والدین قرار می گیرند که بعد از ورود به مدرسه جهت کاهش میزان بی سوادی در سطح کشور تحصیلات ضروری می باشد که در طی این دوره افرادی به عنوان معلم و مدیر و معاون در مدرسه مشغول تدریس می باشند و دانسته های خود را با توجه به کششی ذهنی دانش آموزان به آنها منتقل می کنند..
آموزش اثر بخش نیازمند آن است که معلمان در طول دوره آموزشی در معرض تجربیات متنوع و غنی
قرار گیرد و برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی- تربیتی و عمق بخشیدن به تجربه های پیشین در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای و دست یابی به ظرفیت غایی کنش عملی در کلاس درس را فراهم می کند. این برنامه در دانشگاه فرهنگیان ، با تأکید بر مشاهده تاملی، روایت نگاری و واکاوی تجربیات به عنوان عناصر سازنده عمل فکورانه و نیز ابزارهای سه گانه اقدام پژوهشی، درسی پژوهشی و پژوهشی روایتی به عنوان روش های مورد تاکید در برنامه تربیت معلم فکور این هدف را تعقیب می نماید.
برنامه کارورزی فرصت به کار گرفتن آموخته ها و تعمیق تجربیات و توسعه ی شایستگی های حرفه ای را فراهم می کند. به عبارتی دانشجو معلم در برنامه کارورزی فرصتی به دست می آورد تا آموخته های نظری خود را به طور عملی به کار گیرد.
برنامه کارورزی با اهداف زیر انجام می گیرد: 1. آشنایی دانشجو با رشته تحصیلی خود 2. فراگیری یک حرفه توسط دانشجو و امکان ورود به بازار کار از طریق آشنایی با آن 3.کسب تجربه و جمع آوری اطلاعات بر پایه مدیریت دانش از یک حرفه خاصی به منظور افزایش تجربیات آن دانشجو و سایر دانشجویان4.معرفی نیروهای کار آینده به نهادهای اجرایی و دریافت پیشنهادات لازم جهت اصلاح روش های آموزشی دانشگاه ها از طریق کارورز.ایجاد علاقه در دانش4 جویان نسبت به رشته تحصیلی خودشان
این پژوهش در مورد وضعیت فیزیکی ، عاطفی ، آموزشی و ساختاری مدرسه استثنایی طلوع نگاشته شده است.........
...........
مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان
برچسب های مهم