اقدام پژوهی چگونه اختلال در خواندن دانش آموزان پنجم را برطرف کنيم
فرمتword
18 صفحه
در سال تحصیلی 97_98در آموزشگاه نبوت بعنوان کارآموز مشغول به خدمت شدم . با دانش آموزانی مواجه شدم که دچار اختلال در خواندن شده بودند. رفتاری از قبیل شلوغی، بی حوصلگی از خود نشان می داند و نمی توانستند به خوبی بخوانند. در هجی کردن کلمات مشکل داشتند و در تخیل و تجسم کلمات، ذخیره سازی و بازیابی اسامی حروف اشکالات زیادی داشتند همچنین نمی توانستند حروف را به خوبی ترکیب کنند و همچنین خط ناخوانا داشتند و در استفاده کردن از حروف پریشان بوند، حروف همخوان مثل (ب) و (پ) را جایگزین هم می کرند.
برای گردآوری اطلاعات روش هایی وجود دارد؛ با توجه به موضوع پژوهش به نظر می رسید که ما مجبور باشیم از چند روش ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم. در این پژوهش روشهای مشاهده، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتخاب نمودم.
برای رفع مشکل رضا و حسین و مجید از معلم راهنما خانم انصاری خواستم که از والدینشان بخواهد ،که بیشتر به آن توجه کنند و با فرزندان خود در هنگام درس خواندن با ملایمت و مهربانی برخورد کنند و برای مطمئن شدن از اینکه آنها هیچ گونه اختلال بینایی و شنوایی ندارند انها را به دکتر ارجاع دهند و همچنین یک انگیزه مضاعف در بچهها(رضا،حسین و مجید) ایجاد کنند تا ایشان به اهمیت و نقش درس خواندن در زندگی پی ببرد به نظر می رسد که عواملی از جمله، آموزش های نامطلوب خواندن، مشکلات ادراک شنیداری، مشکلات ادراک دیداری و مشکلات مراحل زبان می تواند دلیلی باشد بر علل اختلال در خواندن؛ اما با بررسی هایی که به عمل آمد متوجه شدم که با انگیزه می توان اختلالدر خواند بچها را برطرف کرد.........
............
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
برچسب های مهم