اقدام پژوهی پایه پنجم موضوع : طراحی تكليف يادگيری
فرمتword
14 صفحه
- فعاليت هاي يادگيري، فرصت هايي براي كسب تجربيات مستقيم ، ارزيابي و باز انديشي درباره يادگيري است.
- يكي از بخش هاي مهم هر رهنمود ،طراحي و تهيه تكاليف مناسب است كه به دانش آموز كمك كند تا خطاهايش كاهش يابد و موفقيت هايش در سفر يادگيري افزون شود. بر اين اساس مفهوم تكليف درسي گسترش مي يابد و ديگر نميتوان آن را در پرسش هاي تكراري و بازنويسي متون خلاصه كرد، در واقع طراحي تكليف ،طراحي يك فرصت يادگيري براي دانش آموزاني است كه نياز ويژه آموزشي دارند و اين نياز با مطالعه عملكرد گذشته فرد و تحليل خطاها و موفقيت هايش شناخته ميشود. واين اينها از طريق ارزشيابي توصيفي ممكن است، مثلا معلمي در بررسي عملكرد ((نوشتن)) دانش آموز متوجه ميشود كه در تمايز بين حروف ( ذ ، ظ ، ض ، ز ) دقت كافي ندارد. وي با درك اين مشكل براي او تكليفي طراحي ميكند كه در آن كلمات مشابه با حروف فوق آمده است و دانش آموز بايد آنها را بنويسد.
- در طراحي ، اجرا و ارزيابي فعاليت هاي يادگيري اين نكته مهم است كه دانشجويان كارورزي با اين حقيت روبرو شوند كه بسياري از مسائل تعليم وتربيت ، پيچيده و به هم پيوسته و وابسته به زمينه اند. از اين رو فرصت هاي يادگيريِِ تدارك ديده شده در كارورزي ، به دنبال آن است تا دانشجويان را در معرض دانش كاربردي كه تركيبي از انواع مختلف دانش بياني ، رويه اي ، موقعيتي ، و فرا شناختي است قرار دهد ، آنچه مهم است اين است كه دانشجويان در فعاليت هاي يادگيري انتخاب شده، درگير شوند ودر صورت لزوم مسائل مختلف آموزشي را از ابعاد مختلف و زواياي گوناگون ببينند و در تمرين معلمي ، ملزم شوند براي انجام هر فعاليت يادگيري، به تدوين برنامه ، مشخص كردن نحوه اجراي آن فعاليت و نيز ارزيابي آن بپردازند و با باز انديشي درباره فعاليت يادگيري ، علت موفقيت و يا عدم موفقيت خود را بيابند ودر صورت نياز مجدداً به تدوين ، اجرا و ارزيابي برنامه بپردازند......
...........
مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
برچسب های مهم