کسب درآمد از اینترنت

طرح های جابر بن حیان

مقطع پیش دبستانی

پیک تابستانه

دانلود گام به گام

سناریو و الگوی تدریس

پاورپوینت - آموزش و تدریس

دانلود صورت جلسه مدیران مدارس

شرح عملکرد توصیفی

تکلیف هفتگی - پیک آدینه

دانلود تحقیق

آموزش بورس

تحلیل محتوا

برنامه سالانه و تقویم اجرایی

آزمون های هوش

مهارت های دانشگاهی

طراحی و توسعه وب

آموزش های عمومی

دروس دانشگاهی

آموزش های دانشگاهی و تخصصی

برنامه نویسی

مبانی نظری - پیشینه پژوهشی

طرح توجیهی

روایت پژوهی

تخفیف دار

ایده کسب و کار

اسناد وقراردادها

چند پایه

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 68
  • بازدید دیروز : 149
  • بازدید کل : 226834

تاثیر تمرکز روی انسان


تاثیر تمرکز روی انسان

سخت‌کوشی روحِ واحد در جسم همه‌ی موفقیت‌هاست. چندین و چند نقل قول از بزرگان عرصه‌های علمی در مورد سخت‌کوشی شنیده و خوانده‌ایم؛ اما چرا سخت‌کوشی تا این اندازه مهم است؟ جادوی حیرت‌انگیز سخت‌کوشی چیست؟

سخت‌کوشی به دلیل تعهد و علاقه‌‌ای که به فعالیتِ در حال انجام به وجود می‌آورد عنصر حیاتیِ موفقیت‌های ماست. بدون سخت‌کوشی باید دنیای شیمی آلی را بدون کربن تصور کنیم.

شاید مهم‌ترین عاملی که در کاربرد سخت‌کوشی باید مد نظر باشد، هدفمند بودن آن است. هر فعالیت پراکنده و بدون هدفی را نمی‌توان در گروه فعالیت‌های سخت‌کوشانه قرار داد، حتی اگر مانند ادیسون 1000 بار آن را تکرار کنید! سخت‌کوشی همیشه روحی از جنس هدفمندی دارد و برای رسیدن به صفت زیبای سخت‌کوشی باید از مسیر هدفمند بودن عبور کنیم.

تمرکز پارامترِ تأثیرگذاری است که نقش محوری آن در هدفمند بودنِ سخت‌کوشی غیر قابل انکار است. بدون تمرکز نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که افراد انرژی خالص خود را صرف هدف و فعالیتشان کنند. تمرکز کردن بر فعالیت‌ها باید مستقل از میزان علاقه‌مندی باشد. همه‌ی شما در زندگی فعالیت‌هایی را تجربه کرده‌اید که انجام دادن آن اگر چه الزامی است اما چندان مورد علاقه‌ی شما نیست. عدم تمرکز در این فعالیت‌ها یک تجربه‌ی آشنا برای همه‌ی ماست؛ اما اگر قرار است با الگوی آشنای سخت‌کوشی به فعالیت‌ها شکل دهیم باید یاد بگیریم که در همه‌ی کارها قدرت تمرکزمان را ارتقا دهیم. تمرکز فرایندی بالا به پایین است. در ابتدا باید از فعالیت‌تان یک دورنمای کلی و همه‌جانبه داشته باشید تا آرام آرام با پیشروی در مسیر انجام بخش‌های مختلف آن فعالیت، تصویر کلی را به سمت تمرکز در صحنه‌ی جزئیِ خاصی که در حال انجام آن هستید ببرید. این شرایط کمک می‌کند که هم در حالِ کنترل همه‌‌‌جانبه‌ی فعالیتِ محوری‌تان باشید و هم نکات جانبی اولیه را فراموش نکنید.

برای تمرکز در فعالیت‌ها باید قدرت‌های جاذبه و دافعه را تقویت کنیم. مثل یک آهنربای دوقطبی، هر آن‌چه ما را به هدف نزدیک‌تر می کند جذب کرده و عوامل مزاحم را به سوی دیگری برانیم. شاید به دست آوردن قدرت تمرکز کار ساده‌ای نباشد اما یک ضرورت است. باید تمرکز کردن را تجربه کرد حتی اگر چندین و چند بار در به دست آوردنش شکست بخوریم. تمرکز و سخت‌کوشی اثر دوسویه‌ی همیشگی دارند. مثال ساده‌ی آزمایش علوم دوران کودکی‌تان را به خاطر داشته باشید. خورشید با همه‌ی انرژی خود کاغذ‌ها را به کمک یک عدسی و کانون آن خواهد سوزاند. سخت‌کوشی بدون تمرکز چیزی شبیه به نداشتن عدسی است!

  انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 55

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آذربایجان شرقی _ تبریز

راه های ارتباطی با مدیر وب سایت

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما